اندازه گیری سختی مواد-سختی فولاد-سختی چیست؟-Hardness
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اندازه گیری سختی مواد-سختی فولاد-سختی چیست؟-Hardness
نوشته شده در سه شنبه 2 شهريور 1400
بازدید : 278
نویسنده : جواد دلاکان

اندازه گیری سختی

سختی، از ویژگی های اصلی و ذاتی یک ماده نیست. برای این واژه می توان بیشتر از یک معنی تعریف کرد. می توان آن را مقاومت ماده در برابر سایش. یا مقاومت در مقابل تغییر شکل موم سان (تغییر شکل دائمی یا پلاستیک) دانست. روش های گوناگون آزمون های سنجش سختی بر اندازه گیری یکی از این دو ویژگی ماده استوار است. این آزمون ها ممکن است استاتیک (ایستا) یا دینامیک (پویا) باشند. در آزمون های استاتیک که متداول تر هستند. یک حفره با استفاده از نیرویی معین در قطعه ایجاد کرده و ابعادش را اندازه گیری می کنند. در آزمون های دینامیک، پرتابه ای آزادانه رها شده و به سطح ماده برخورد می کند. بخشی از انرژی پرتابه صرف تغییر شکل ماده شده و باقیمانده آن موجب برگشتن وزنه از سطح می شود. و با اندازه گیری این انرژی سختی جسم را می سنجند.

ارتباط با ما:

  • ۰۹۱۲۱۲۲۴۲۲۷
  • ۰۹۳۷۱۹۰۱۸۰۷
  • تلفن: ۰۲۱۶۶۸۰۰۲۵۱
  • فکس: ۶۶۸۰۰۵۴۶

اینستاگرام: folad_paytakht
ایمیل:davooddalakan@gmail.co




:: برچسب‌ها: سختی مواد , سختی فولاد , سختی چیست؟ , Hardness , اندازه گیزی سختی , سختی پذیری در فولاد , روش سختی سنجی , آزمون استاتیک , آزمون دینامیک , سختی سنجی مواد و قطعات مختلف , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: